lördag 15 oktober 2011

Rattmuff -check!

I veckan åkte rattmuffen på, fy tusan vad kallt det har blivit...
Vill ha vår, NU!!!

Jaja, hur som helst, igår var jag en sväng till Ullared tillsammans med mamma och ett gäng från hennes jobb, där jag med jobbat för ett par år sedan :) Hade inte något särskilt jag tänkt att kolla efter mer än lite kläder. Behöver ha lite nytt nu när man har hamnat i skolbänken, för vad tusan vad utslitet och till och med trasigt det mesta i garderoben har blivit. Kan inte fatta det...
Fick i alla fall med lite kläder hem, riktigt nöjd!!
Men det finns ett stort måste; jag måste iväg och köpa byxor. Jag har ETT par!! Det håller inte. Kan inte ha på mig dem var eviga dag, går ju inte. Jösses vad jag ligger efter i detta här med kläder... Kanske i morgon? Men det är ju såå tråkigt, har så svårt att hitta sköna och snygga byxor, inte många som passar... Vi får se hur det slutar.

Vad det gäller skolan så är jag fortfarande uppe i det blå, och har insett att jag tagit rätt beslut. Och det är ju så kul!! Till och med matten i torsdags var rolig. det ni!! Så skönt att se fram emot att åka iväg dit på måndag!

Idag har det varit fix här hemma som gått i första hand. Årets sista gräsklippning (hoppas jag!!) är utförd, de flesta av sommarblommorna har klippts ner och fått flytta in i ladan, krattat uteplatsen, fått satt upp första fågelmatarbordet och lite annat småplock runt omkring. Gillar att greja med trädgården, finns nog inte mycket annat man blir så lugn av!

Dagen avslutades med en grillkväll hos mina föräldrar, det var så gott!! Nu lär det väl dröja innan grillen tas i bruk igen... Längtar redan till nästa grillsäsong!!


Testade häromdagen mitt nya objektiv ganska ordentligt, fotade månen :) Måste säga att det gjorde rätt bra ifrån sig! Visserligen är denna bilden rätt så beskuren, men jag tycker ändå att bilden i sig är lyckad, månen är inte något lätt motiv. Är lite faschinerad över vår måne, den är väldigt vacker när man tittar lite närmare på den.
Så gör ni det med, titta lite närmare på den! Klicka på bilden så får ni se bilden i ett större format!

5 kommentarer:

  1. Jättefint foto!!!! wow va snyggt.
    Kul att du är så nöjd med objektivet!
    Har du ett stativ när du fotar?
    Vi kan väl ta en "gå på stan dag" när jag kommer hem behöver oxå byxor...
    Så kan vi kanske ta en go massage och en middag som vi pratat om!
    Kram till dig och massor av nosgos till ALLA kissarna.

    SvaraRadera
  2. Hej Victoria!Gud hur bra är du egentligen på att fota!! :)fattar inte hur men hur som haver så undrade jag om du kunde göra en länk i din blogg till våran du vet la vad den heter annars heter den såhär: http://stalltjejor.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Tack Anna!! Är väldigt nöjd med det, men har inte riktigt haft tiden att testa det i mer normala förhållanden!! Jajemen, stativ i detta läget, men allt som oftast är det utan.
    Det tycker jag verkligen att vi ska göra! Lyckades hitta några idag, men det hade inte vart fel med ett par till ;) Längtar tills vi tar denna underbara, efterlängtade dag! Nosgos framfört till hela gänget! Bamsekram!!

    SvaraRadera
  4. Åh tack Linn!! Mycket övandes med kameran har det blivit! Det är så kul!
    Klart jag kan lägga med en länk till er här! Jag hade tänkt att göra en kolumn med bloggar jag följer vid sida här snart! Ska bara få till det ;) Men ni kommer med i ett inlägg snart :)

    SvaraRadera
  5. Tack det kanske gör så vi får mera tittare vi ska också göra ett inlägg till din blogg sen:)tack för alla kommentarer!

    SvaraRadera