torsdag 4 oktober 2012

Bakat något nytt!

Idag har jag vidgat mina bakvyer lite och testat något jag aldrig gjort innan nämligen cupcakes!!
Jaja, det är väl ingen ovanlig grej, men jag har aldrig gjort det, mest för att jag är för lat för att plocka fram spritsen, haha ;)
Men i alla fall, idag var det premiär! Och det blev inte mindre än Chai-cupcakes!! Och eftersom jag är helsåld på Chai-latte så kunde nog inte detta vara en bättre smak än Chai ;) Och ja, dom blev smarriga :) Nu är jag taggad på att testa fler smaker, det var rätt kul, trots lite extra disk! Behöver jag säga att en diskmaskin står högt upp på önskelistan?? 
I morgon blir det långfärd till Linköping med bästaste Anna, och självklart åker några cupcakes med, hoppas de går hem hos henne med :) Och några blir avlämnade hos mamma på morgonen innan avfärd, hoppas hon gillar dem med :) För jag måste portionera ut dem, för jag ska inte äta upp alla själv, vilket jag dessvärre nog hade gjort om de funnits här hemma... Jajamen, jag är ett kakmonster!!

Några bilder från dagens bak har jag inte så jag bjuder på lite sommarkänsla istället :)

4 kommentarer:

  1. Åhh, va härligt! Jag blev allt bra sugen på att baka lite när jag läste dagens inlägg.. Men det får vänta ;). Hoppas ni får trevligt i Linköping imorgon! :)

    Kraamar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lätt att bli ;) Vi hade en bra dag, lite sorglig, eftersom vi lämnade en häst där, men allt gick fint.
      Kraaam!!

      Radera
  2. Åh låter gott! Recpet? :)

    SvaraRadera