måndag 1 oktober 2012

Overkligt irriterande, skitdag.

Idag var en sån dag, en dag jag har irriterat mig på ALLT. Verkligen allt. Ja, den som orkar läsa för se vad jag surat över idag.
Vaknade i morse och insåg att jag var tröttare än en björn i ide, och släpade mig upp. Kom iväg, ja, i tid faktiskt. Men får vänta på bussen en stund, skräpväder ute och jag surade över att busskuren inte hade täta väggar, utan de är av ett tätt galler. Inte är de regntäta i alla fall. 
När jag väl kliver på bussen så har chauffören värsta melodifestivaldiscot igång framme hos sig, så jag satte mig lite längre bak än vad jag brukar, för det där orkade jag inte lyssna på. Sitter vanligtvis långt fram, annars mår jag illa. Men men... Naturligtvis så var det en galen chaufför, som verkade tycka att resan till Göteborg mest skulle likna en biljakt. Trevligt? Nej. Jaja, jag kom i alla fall fram till skolan. Lite väl tidig, men det var meningen, för jag behövde skriva ut lite papper innan första föreläsningen.
Sagt och gjort, det var väl inga problem, förutom att jag slog i mitt knä i en väldigt illa placerad kant under bordet, naturligtvis det opererade knät, precis på ett väldigt dåligt ställe och jag blev alldeles kallsvettig. Och sur. Igen.
Sitter på föreläsning och inser att de närmsta fem veckorna kommer jag förmodligen dö av tristess. Vetenskapsteori och forskningsprocesser... allvarligt, jag kommer inte att klara detta... Men övertalar mig själv om att det bara är en lite tråkig del som måste genomgås och sedan är det klart. Då kläcker föreläsaren glatt ur sig att detta bara är ett skrap på ytan, i termin fem ska det bli djupa grejer inom detta! Haha. Ha. Blääää. 
Ok, fortsatte eftermiddagen med ett virrigt samarbete med nya gruppen (blir säkert bra, men man ska hitta varandra med. Ok, vi kom väl på ett ämne, men jag är inte mer entusiastisk för det.
Hemväg äntligen, och som vanligt är bussen försenad. Som ALLTID. Fattar inte varför Boråsbussen som går via Bollebygd alltid (ja, jag manar alltid) är försenad medan direktbussen till Borås kommer i tid varje gång, plus att den går en gång i kvarten eller nåt, medan bussen via Bollebygd går som mest varje halvtimma, men bara då om det är högtrafik. Kanske vore läge att släppa nån mer buss via Bollebygd, det är för det mesta trångt...
Bussen var ingen hit heller, vindrutetorkarna lät som att de sett sina bästa dagar, nu snackar vi inte gnissel mot rutan, utan från själva torkararmen, och ett högfrekvent illtjut gav de ifrån sig varje gång de gick nedåt, och naturligtvis regnade det hela tiden så det gnisslade hela vägen hem... 
Äntligen hemma, sur som ättika, och inser att jag måste diska och dammsuga. Inte rätt dag för det. 
Men det har blivit gjort, dock under några väl valda sura svordomar, kunde inte hjälpa det, de bara kom. 
En välbehövlig dusch därefter och sedan mat. Det är väl det som fattats under hela dagen antar jag. 
Men hur bra gick det med maten då? Jaa, vad ska man säga.. Korven jag stekte blev inte varm i mitten, hur lyckas man med sådant? Och blomkålsgratängen jag värmde i en hel evighet tills tallriken inte ens gick att ta i och det ångade av den, var den varm?? Nehejdå, inte det, bara i kanterna. Men då hade jag jag redan satt mig för att äta och orkade inte längre bry mig. Sur som ättika över att micron som ibland inte funkar som jag vill, alltså värma maten, och över att korven var bränt och fisljummen. 
Nu tänker jag inte göra ett skit till idag, möjligen fixa mig lite popcorn, om jag vågar, för det lär väl bråka med mig det med. 
Hoppas på en bättre dag i morgon. Suck.
Orkar inte ens lägga upp en bild idag, det får ni klara er utan.
Godnatt.

2 kommentarer:

  1. Ingen rolig dag alls, hör jag...eller jag menar..läser jag. Hoppas denna dag har varit mycket bättre!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä gårdagen var väl rätt så skräpig ;) Men dagen har vart bättre som tur är!!

      Radera