måndag 29 oktober 2012

En väldigt blandad dag, både bra och dålig...

Soffläge nu, efter en dag med blandat innehåll. 
En stund på skolan, sedan en stund på stan med Emma. Väldigt trevligt! Dock väldigt regnigt, inte det angenämaste vädret att strosa runt i ;) Vände hemåt rätt blöt, väntade på bussen i, tja, en sjö. Varje gång en bil åkte förbi bakom busskuren så skickades en våg med vatten upp över fötterna på en. Mindre mysigt. 
Hemma igen svängde jag in till mamma och pappa för att skriva ut lite papper. Måste verkligen skaffa mig en skrivare som fungerar... Sedan till Rävlanda, vårdcentralen, för blodtryckskoll. Det hade skenat iväg efter allt som hänt, men har nu börjat falla tillbaka i rätt nivå igen, har lågt i vanliga fall, skönt att det är på väg till det normala igen, utan några insatser. Så det var väl lite tillfälligt, antagligen en reaktion av allt som sagt. Passade på att ta en stelkrampsspruta, på tiden, skönt att äntligen få det gjort, behövdes då mitt gamla stelkrampsskydd "gått ur tiden". Väldigt trött i armen nu, och jag får låta bli att ta i, för då får jag kramp ;) Städat här hemma, bakat bröd här i kväll, smarrig kavring som jag nu väntar på ska kallna så jag kan få mig en kvällsmacka. 

Dock så kom en nyhet som inte var så rolig idag. Gabriell, en ponny jag känt i många år hade fått somna in morse efter ett kraftigt anfall av gaskolik. 28 år gammal. Otroligt tråkigt. Gabriell har lärt mig en hel del, han stod på ridskolan när jag red där som liten. Det var en bestämd liten herre detta, som egentligen inte tyckte så vansinnigt mycket om barn, i alla fall inte i stallet ;) En gång knödde han in mig i väggen rätt ordentligt och när jag väl kom loss gick jag fram och tillbaka bakom honom och muttrade "fyyy Gabriell", tror han stod och skrattade gott åt mig då, haha!
Han stod på ridskolan ända tills i vintras, med en tids uppehåll inemellan, och han verkligen älskade sitt jobb. Han fick sista tiden vara lite halvpensionär, men ändå gå så mycket han fixade. Men i vintras fick han pension på riktigt, och flyttade hem till Emma Bengtsson. Där har han haft det toppen, och fick en fin sista tid. En tid som skulle vart betydligt längre än så här, men nu ville ödet annorlunda och han vandrar nu på de evigt gröna ängarna.
Vila I Frid Gabriell
1984-2012
Du är saknad, och du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Gabriell och Emma, ridhusinvigningen där Gabriell avtackades. 

Gabriell fick ett fint täcke med brodyren "Tack för lång och trogen tjänst".
Fina ponny!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar