söndag 14 oktober 2012

Jag flyr.

Precis. Så är det jag flyr så gott jag kan. 
Från vad kan man undra. 
Jo, inte mindre än från fem stycken vetenskapliga artiklar på engelska om hepatit b. De ska läsas noga, för det är dem vi i vår grupp ska skriva ett eget arbete om. Men hur kul är det på en skala att sitta och granska fem stycken, på engelska, vetenskapliga artiklar??? Inte ett dugg kan jag säga.

Jag har vart otroligt effektiv denna helgen, gårdagen fick ni ju läsa om redan i går, idag har jag fortsatt i samma anda, trädgårdsmöblerna är avtvättade och intagna, ett bord från ladan har fått flytta in i källaren så sommarens övervintrande blommor har något att stå på, 4 maskiner tvätt är tvättade och upphängt, tvätten från igår är vikt och inlagd, dynorna till trädgårdsmöblerna på altanen är instuvade i ladan, prydnadsgrodorna har fått komma in i ladan de med, grillen är tömd och har flyttat in i ladan och tunnan för fågelfrö har flyttat ut istället, den sista sommarblomman som inte övervintrar har fått finna den sista vilan i komposten och så vidare. Men dom jäkla artiklarna kom ikapp mig i alla fall nu i eftermiddag och två av fem är redigt genomgångna. 
Men efter de två kom jag på ytterligare en undanflykt, motionscykeln kände sig nog ensam därute på logen, så det blev en stunds trampande på den med ;) Inte den helt onyttigaste undanflykten i alla fall, haha! 
Nu tänker jag ta vara på de sista timmarna av helg, och inte göra ett smack mer, de andra tre artiklarna tar jag i morgon! Och inte tänker jag heller städa, tvätta eller något annat nyttigt, nu sitter jag i soffan och tar det lugnt, så det så!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar