lördag 20 oktober 2012

Genomblöt, men inte av regn...

Så fruktansvärt ilsken jag blev idag. Och konstaterade återigen att det finns idioter som inte borde ha körkort. 
Dagen blev såhär: jag bestämde mig i morse att inte göra något som innebär att plugga, så jag tänkte att jag kan ju kolla ponnyhoppningen på ridskolan i stället. Och bestämde mig för att gå dit. Inga problem. Tävlingarna var inomhus, tur för det började regna rätt kraftigt. Och med detta började jag även ångra att jag gått dit. Men tur som jag hade så slutade det regna lagom till att tävlingarna var klara, och jag vände hemåt och förväntade mig att komma hem torr, men nehejdå, så fel jag hade. 
Inte började det regna, nädå, vädret höll sig rätt ok, skönt. Men istället kom det en idiot i en bil körandes i rätt hög hastighet som inte hade vett på att undvika den stora vattenpölen som naturligtvis var precis bredvid mig, utan körde rakt i den med en vacker svallvåg som blev en sisådär två meter hör och ja naturligtvis, vem blev inte totalt dränkt av den om inte jag?? 
Satan i gatan så arg jag blev. 
Hade jag hunnit med att ta reg.nr. kan jag lova att jag hade ringt in en anmälan. För det där är inte trafikvett på något sätt. Det var inte som att det inte fanns något alternativt ställe att köra på, och inget möte hade bilisten heller så att undvika vattenpölen hade inte vart något problem över huvud taget. Jag gick i vägkanten så gott det gick på rätt sida vägen, men eftersom bilen inte kom mot mig hade jag ingen chans till att undvika duschen eftersom jag inte såg bilen utan bara hörde den. För inte fan ska man behöva gå med ögon i nacken. Att inte bilisten såg mig tror jag inte heller på, för bilen bromsade in rätt kraftigt efter vattenduschen för att sedan dra iväg i en ännu högre hastighet.
Nä, folk ska lära sig att köra bil med vett. Jag är inte guds bästa barn när det kommer till bilkörning, men jag gör mitt bästa, framförallt visar jag hänsyn, oavsett till vem det är som rör sig på vägen. För alla har lika mycket rätt till att vara där. Det finns regler och inte minst sunt förnuft som ska prägla trafiken. Så det så. Eller vad tycker ni?? 

Jaja, hem kom jag, genomblöt och tvärilsk. Har inte riktigt hittat tillbaka till ett bra humör efter detta, och timmarna i stallet gick snarare ut på att mocka bort mina aggressioner. Vi lät hästarna vila helt, vi myste bara med dem i hagen.Men det var skönt att bara vara där, för mycket av allt annat, som dagens dusch, kan blekna en hel del efter det, för att vara där är som balsam för själen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar