måndag 22 oktober 2012

Nepp, nu går det inte längre.

Nä, nu får det vara nog. Nu ska tandhelvetet ut ur käften!! 
Den tanden som jag hade sådana problem med tidigt i somras, och blev lagad då, vägrar ge sig. Den blev ju inte bra efter den lagades, eftersom hålet inuti tanden hunnit växa sig rätt stort när det fick vara ifred länge då inget syntes på utsidan, och då ända in i nerven (innan hålet åt sig ner i nerverna kände jag ju inte av det, och då det inte syntes på utsidan av tanden så hade jag ju ingen aning om att jag hade det). Då var det så att nerverna skulle få tid på sig att dra sig tillbaka efter den lagades, och under tiden de gör det så kan det göra ont, typ ilningar. Och detta kunde ta några månader. 
Jahaja, så skulle det vara minsann. Men inte på mig inte. Nu är det över fyra månader efter lagningen och det har inte blivit bättre. Utan mycket värre. Minsta temperaturskillnad åt det lite kallare hållet gör att jag går ner för räkning... Satan i gatan vad ont den gör!! Nu när det är lite kallare ute och därigenom kall luft att andas in är inte skönt. Jag måste koncentrera mig på att hålla truten stängd annars så jäklar... Nä nu har det gått för långt. Kan inte ens dricka ett glas vatten utan att det gör så in i satans ont. Tandborstningen här även den börjat bli galet jobbig. Antingen får de ha en väldigt bra och inte allt för dyr plan på lagning av den igen, eller så får de helt enkelt dra ut skiten. Jag är då inte sugen på något av det, jag avskyr verkligen att gå till tandläkaren, livrädd för det, så när jag väl säger att jag ska skaffa en tid hos tandläkaren så har det gått för långt...
Gah, jag blir galen!!


2 kommentarer:

  1. Aj,aj stackars dig. Du gör rätt i att bita ihop o gå till tandläkaren o ta ut f..skapet..... krya, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, det är inget annat att göra...

      Radera