fredag 22 februari 2013

Blivit bestulen....

Nämen visst. 
Gårdagens ilska över att avgassystemet rasat på bilen byttes i eftermiddag mot en rätt så redig ilska mot att det inte alls rasat, utan att någon idiot helt enkelt tyckt att min katalysator var så bra att denne var tvungen att ha den. Så den knipsades helt enkelt av med nåt stort tångaktigt. 

Alltså, nån träskalle har snott hela min katalysator på bilen!!!

Visst var det avgasprylar som jag såg hängde ner under bilen igår, men när de i eftermiddags fick hissat upp bilen så kunde se att det berodde på att det liksom saknades delar... Tydligen ska detta ha hänt att katalysatorer stulits innan på denna parkeringsplatsen utanför Bollebygds skola innan. Och så fick jag höra att det i veckan stulits katalysatorer från ca 15 bilar i Rävlanda under en natt. Men det är ju åtminstone under natten, min tog dom någon gång mellan 7.15 och 13.45 i måndags, alltså fullt dagsljus. 
Kan säga att jag i största möjliga mån kommer att parkera i centrum hädanefter, jäkligt synd, för det är längre dit, inte mycket, men i långa loppet blir det en del extra. 

Men hur som helst, att inte folk kan skilja på ditt och mitt gör mig riktigt förbannad. 
Det känns samtidigt kränkande, någon okänd har vart på och gjort skador på något som är mitt. Det känns olustigt.

Hur som helst, de på verkstan har vart toppen, redan på måndag bör delarna komma och i början på veckan ska jag kunna få tillbaka min bil. 

Så i eftermiddag har jag istället för att sitta med tentaplugget suttit med polisanmälan, och kontakt med försäkringsbolaget, som visserligen hade stängt så jag ringde deras journummer, och fick lite lugnande ord från dem, och på måndag får jag ta och ringa dem igen. 

Men ska jag se allt positivt så har jag inte misskött min bil, jag har inte kört sönder den, den har inte vart av kass kvalitet, utan det har en annan förklaring. 
Men det är ändå surt, väldigt surt...

Men men, ska se om jag inte kan återgå till lite plugg innan jag går och lägger mig. För om jag inte var på efterkälken innan så är jag det nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar