onsdag 20 februari 2013

What to do...

Det känns som att det är frågan nu. 
Fast egentligen vet jag precis vad jag måste göra. Tentaplugga. Men jag är helt mosig i skallen, trött som tusan. Men ska se om jag inte får gjort några instuderingsfrågor i alla fall. Det skulle ju alltid vara något.
Idag har vi tränat på att ge injektioner. Nu får vi bara träna på attrapper, vilket jag tycker ger en väldigt orealistisk känsla. Men det är väl en bra start, och att hålla på att sticka varandra med nålar är väl egentligen inte att rekommendera. Så jag hoppas att jag får flera chanser att träna på riktigt på praktiken, som inte är helt långt borta, ska bli sååå kul! I morgon ska vi fortsätta med nålar, det blir träning på att sätta perifer venkateter, på attrapper igen, och visst, det är en start. Sparar det riktiga till praktiken när det gäller det med! 
Jaja, jag fortsätter att traggla på här om plugget, det får ni stå ut med ;) Förresten känslan av att vara helt ikapp med allt är bortblåst, omtenta på senaste tentan, mikrobiologi blir det allt. Men det var jag rätt förberedd på så det är lugnt!
Nä, nu får jag se till att få nåt gjort, ha det!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar