torsdag 21 februari 2013

Satan i gatan så arg jag vart idag...

Kan inte hjälpas, ibland blir jag bara sådär förbannat arg så jag har lust att slå sönder något. Och ibland är det inte mycket alls som behövs för att jag ska bli sådär ohälsosamt ilsk...
Dock var väl dagens inte jättelite...
Började surna till ordentligt när jag hämtade ut tentan, 2.5 poäng från godkänt. Plus att jag tycker att det finns svar de inte bedömt rättvist.. Så jag fick bara ut en kopia av tentan, för originalet får man inte ta ut om man vill bestrida den. Satte mig på bussen och kollade igenom, fine, det är ett par frågor jag måste få veta varför de inte satt poäng på men sedan ska nog allt vara i sin ordning. Och så räknar jag igenom poängen (kontrollnörd, måste alltid göra det) och tror ni inte att det var felräknat??
Jodå, en poäng fattades. Vilket innebar att jag bara saknar 1.5 poäng till att få godkänt... Satan så grinig jag blev där! Men har jag riktigt tur kan jag få igen de om jag bestrider, och kan kanske, kanske bli godkänd. Håll tummarna. 

Jag blev uppringd av mina föräldrars granne som ska rasta Pontus de dagar inte jag kan nu när de är bortresta, hon vart lite knäckt surgubben till hund vägrar gå med henne ut. Blir trött... Han är enbart sur, inget annat. Men det kan ju lösas rätt lätt. Skulle möta upp henne när jag kom hem och se hur han beter sig (kan säga att han är bara grinig gubbe,och grannen som inte är så hundvan spelar han ut totalt, när jag var med och kikade på håll och sedan kom fram var han samma gamla vanliga Pontus =hysterisk och glad. Han gör bara så med henne, stackarn).

Men det som verkligen fick bägaren att rinna över var när jag skulle starta bilen och åka hem från busshållplatsen. Startar bilen och den låter som den ska expodera... Stänger av snabbt och testar igen, jodå, den låter som den ska gå i bitar. Men för satan är det nu då? Jag ner på alla fyra utanför bilen och kikar under, och jadå, där hänger mitt avgassystem så fint... Inte så att jag kan köra därifrån, det har gått av långt fram och sitter fast baktill, så det skulle haka i backen om jag skulle köra med den. Just då kan jag säga att det var bra att jag var helt ensam på parkeringen så någon stackare inte behövde höra alla fina ord jag hasplade ur mig då... 
Jaha, nu då? Ringer samma grannen som är så snäll och kommer och möter upp mig på Shellmacken alldeles jämte, får med mig en verkstadssnubbe bort till bilen som får fast avgassystemet knappt hjälpligt med spännband under och in genom bilen, och sedan kör min bil till deras verkstad, sakta... För om det skulle släppa skulle skadorna bli betydligt värre än nu.. det var i backen lite, vi åkte bakom, och jag vågade inte titta... Men den kom fram till verkstan i samma skick som på parkeringen, och står kvar där nu. Ska dit i morgon och få diagnos och behandling... Fick skjuts hem av grannen och lånade sedan mammas och pappas bil. 
Blir så trött. Hade jag råd med detta?? Nä, inte en chans. Men inget att göra, kan ju inte köra omkring med ett avgassystem halvvägs i backen, åt fel håll dessutom.

Kan lägga lite mer till dagens surlista men nu orkar jag inte få ner mer här.

Men kan säga att nu när värsta taggen på grinigheten lagt sig så inser jag självklart att det kunde vart värre saker det handlade om. Så jag ska väl inte grina mer över detta. 
Inte om en stund i alla fall. Just nu blir det till att vara fortsatt butter en stund till. Samtidigt som jag sitter med instuderingafrågorna, som jag "bara" har ungefär 150 stycken kvar av lugnar jag ner mig smått, lagom till i morgon ska jag nog vara på lagom nivå igen.
Så nu fortsätter jag med dem....

Pontus -surgubben... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar