söndag 29 december 2013

Bättre?

Jo, jag tror det.
Beata har faktiskt kommit till ro lite idag, är inte alls lika gapig och löpig, utan har till och med lekt. Lite trött är hon, men inte konstigt efter en hel veckas vankande av och an med en aning hög ljudvolym.

Vi hade ju fika här idag, Gunilla, Anna, Gustaf, Christian och jag. Heltrevligt!! Det var längesedan nu!! Gustav gjorde även en liten koll på katterna, vad det gäller Beata så ska vi låta detta löpbeteendet klinga av helt, och om det kommer tillbaka, så ska vi göra något. Det kan finnas chans att det är efterhängsna hormoner, vi hoppas på att det bara är det. Han var inte orolig för hennes vikt, den är egentligen ganska normal, bara jag som är van vid att hon är större ;) Hon har alltid vart stabil i den, så en ändring märks ju väldigt tydligt. Men som sagt, inget jag ska oroa mig för. Om Doris sa han det väntade, att hon är för tjock ;) Men det är ju under uppsikt, och ska rättas till. Och Sunny, hennes mage läker fint! Så även hon ser ok ut. 7 dagar kvar av antibiotikan, och sedan ska det förhoppningsvis vara helt bra.
Gustaf är guld värd, jag är så tacksam för att vi har honom som kan lugna ner ens nerver och ha koll på djuren!! Kan starkt rekommendera alla som har djur som av någon anledning behöver en veterinär att vända sig till honom, grym kompetens!! Lerums Djurklinik är det bästa stället att vända sig till, jag lovar!!

Var i stallet i morse, och det blev ett pass på ridbanan. Det gick så bra!! En nytändning kan jag lova, mer om detta tror jag nog att jag sparar tills imorgon!! 
Kram på er!!


2 kommentarer:

  1. Härligt att det går framåt för dina vackra damer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!! Det har vart en pärs, hoppas innerligen att den är väg till ända nu!!

      Radera