lördag 7 december 2013

Det verkar vända

Jag vågar inte ropa hej än, men det verkar ha lugnat sig här hemma. I förrgår kväll började alla tre katterna kuttra istället för att vråla på varandra, och har sedan dess legat i en hög och kuttrat med varandra. Vågar inte tro att det är över riktigt än, tycker de kan se lite irriterade ut på varandra emellanåt, eller så är det bara inbillning från min sida, hoppas det. Men nu har de hållit ihop i snart två dygn, så jag har svårt att tro att det ska vända till det värre igen. 
Så snälla, håll tummarna för att detta var det som behövdes, en liten hormonsvängning som gjorde att de fick lite löpbeteende, och att när den har gett sig att det är lugnt i huset igen. 
Jag har till och med sovit i min egna säng inatt, väldigt skönt efter nio nätter i gästsängen. Så hoppas, hoppas att mina älskade katter är sams nu!! 

Så här vill jag att det ska bli igen!!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att de börjar lugna sig! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!! Bara till att hoppas på att det håller i sig!! Kram!!

      Radera
  2. Vi håller alla tummar och tassar för er!

    SvaraRadera