torsdag 26 december 2013

Nu mellanlandar vi

Själva julfirandet är över för denna gången, och det är lika välkommet som alla andra år. Jag är inget stort fan av storhelgsfirande, visst, det är lite mysigt, men jag får nog av det fort. Helt ärligt värdesätter jag att träffa släkten till vardags mer, mindre konstlat så. 
Ja, jag är gnällig, jag är trött och närapå lite smågrinig. Jag är tacksam för att vi har vår släkt, och tycker om att träffa dem, men julfirande är så förbaskat stort, och det gillar jag inte. Och så är det förbaskat blött ute med. det hjälper inte upp mitt humör...
Nä, nu får det gärna bli vanlig vardag igen. Och jag ska sluta gnälla.

Nu är det dags att lägga en massa tid på pluggandet. Ska klara denna tentan. Har suttit med den nu nästan sedan jag kom hem från stallet. Rör ihop det lite sådär vansinnigt mycket, men ska väl reda ut det så småning om hoppas jag... Vi får tro det ;)

God fortsättning på julen till alla er, trots mitt lite låga humör för tillfället ;)

Längtar till detta nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar