tisdag 10 december 2013

Tenta på fredag...

Liselott har vart här och hjälpt mig att plugga inför omtentan i vätskebalans som jag har på fredag kväll (ja, de har lagt den på lucia aftonens kväll, mellan 17-19, helt åt skogen...). Förutom det blir det alltid en hel del snack, och vi har alltid lika roligt :)

Sedan vart det stallet, fixa där och ta in hästarna. Underlaget är fortfarande åt skogen, att ge sig ut med två lite lätt galna, sprattliga vita luddbollar på vägarna med blankis är inte nåt vi är så sugna på, vi är mer rädda om livet än så. Visst, de har både brodd och snösulor, men nej, här på vägarna går det alldeles för fort för bilarna, så vi håller på vilan lite till. Om de hade vart stabila i kniviga situationer och coola i övrigt, ja, då hade det känts bättre. Men vi jobbar ju på det, för ett år sedan så var det ju helvila för båda, ända fram till mars-april. Så vi är ändå bra mycket längre än vad vi var då :) Men energi, det har dom just nu, igår när jag tog in så hopade Svennis jämfota hela vägen in, och studsade utanför stallet för nåt "läskigt", och Minerva och Descarada var helt övertygade om att det låg och lurade en sabeltandad tiger nånstans i närheten och var rätt ostyriga på vägen in. Minerva landade på min fot en gång, då tröttnade jag och röt till, då skärpte sig båda, men de gick på tå resten av vägen in. Söta tokhästarna!!

Här hemma är läget ganska lugnt, katterna håller sams, men de kan inte riktigt få ordning på hormonerna, så de är allt lite kuttriga än. Men det släpper lite för var dag som går. Hellre såhär, än att de slåss, för det var vidrigt. Att kuttrandet håller i sig lite får väl gå an, de knyter ju an till varandra ännu starkare så länge de håller på ;) Ingen av dem verkar må dåligt, så läget känns lugnt. Mina nerver håller på att återställa sig med nu, för nu kan jag lämna dem lite då och då, utan att oroa sönder mig för att de ska slåss. Det är bra det. Att det skulle bli lite buttert mellan dom efter kastrationen hade jag räknat med, men inte såhär... Det är damer med humör detta. Och med mycket egen vilja. Ja, då kan det väl bli såhär. Så länge de mår bra nu och inte kommer på att de ska fajtas igen så är jag glad :)

Minerva ;)

2 kommentarer: