lördag 14 december 2013

Där satt den!!

Igår kväll skrev jag ju en tenta i vätskebalans, och nu jäklar, den klarar jag!! Känslan är på topp för att jag ska göra det, och hoppas nu naturligtvis att jag faktiskt gjorde det också. Kommer att bli omåttligt sur om jag nu inte skulle klara den...
Nu är det bara en hemtenta kvar innan jul, den ska göras på onsdag och torsdag. Det låter kanske inte så blodigt, men, det är det. Vi ska göra allt från grunden, ett patientfall med omvårdnadsdiagnoser och massa annat utifrån ett slumpmässigt tilldelat symtom, och allt ska vara förankrat i referenser. Den kommer att ta två dagar att göra, och de som har gjort den innan säger att tiden är knapp och den är jättesvår... Men men, det ska väl gå, får väl göra om den som de flesta andra tentor jag gör...
Hoppas nu på att den släpande tentan i termin två inte ska sätta käppar i hjulet för att få fortsätta nästa termin, har ju inte klarat den ännu, ska göra den den 10:e januari igen, men eftersom jag inte är hundra godkänd i termin två på grund av den, så är jag spärrad från kommande termin. Inte roligt, vill fortsätta, och har ansökt om dispens för att få fortsätta, håll tummarna på att den går igenom!! Vill verkligen inte behöva ta ett studieuppehåll på grund av detta... 
Jaja, vi får se, och hoppas på det bästa. 

Nu ska jag i alla fall ta lördagsledigt, katterna har kommit till ro, och det är lugnt i huset, Christian kollar på fotboll och jag på Harry Potter. Jag är trött, och ska verkligen slappa resten av kvällen... 
Trevlig helg på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar