lördag 12 april 2014

Då var det gjort.

Jepp, läkemedelsberäkningstentan är gjord idag. 
Man kan bara bli godkänd på den om man har alla rätt, vilket sätter rätt stor press. Men jag är faktiskt helt säker på att jag har klarat den!! Det ni, mattesnillet i mig har vaknat ;) Jag ska erkänna att jag börjar tycka detta med läkemedelsberäkning börjar bli rätt roligt, nästan så att det är lite trist att tentan är gjord. Dock finns ju risken att jag missat något trots känslan av att det gått bra, då får jag sätta mig med det igen... Men hur det än blir så tänker jag hålla liv i detta på ett smart sätt, ska med jämna mellanrum sitta med detta. Det är något så otroligt viktigt att man kan detta bra. 
Men nu är det dags att ta sikte på nästa tenta som är om knappt 4 veckor. Den är lite oklar, detta har vart en hemtenta innan, vi är de första som ska skriva en salstenta i detta. Och, ja, som sagt, den är lite oklar... Bara en massa böcker vi ska läsa, men vi vet inte riktigt innehåll, vad de vill åt...

Imorgon kör jag på med praktik igen, kvällspass, precis som igår. Helt, ok, men jag är trött. Det var inte direkt någon mjukstart, schemat var rätt mastigt denna första veckan. Som tur är ser det ut att lugna sig något de andra veckorna. Dock är min handledare sjuk, det går visst kraftiga förkylningar med lunginflammationer bland alla på hemmet, får väl se hur länge jag klarar mig. Kan inte bli sjuk, i alla fall inte länge, för vi kan bara ha två frånvarodagar, annars måste vi ta igen för att bli godkända. Rätt självklart, men jobbigt. Aja, så är det. Men tänker låta bli att bli sjuk. Så det så!!

Nepp, nu ska jag gå ut och se till hönorna, och se om min lilla surhöna ligger kvar i redet jag fixat åt henne. Hoppas på att hon accepterar det, för tänkte ju ge henne några ägg att ruva, då får hon allt vara i sin lilla "lägenhet" jag gjort, men hon är lite motig till detta ;)

Surhönan Signe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar