torsdag 10 april 2014

Igår kom det!!

Mitt schema för sommaren alltså. Vilket gjorde att det med ens kändes verkligt att jag fått mitt drömjobb till sommaren!!
Tänka sig, jag ska arbeta på en akutmottagning. Lilla jag. 
Jag ska få göra skillnad för människor i ett läge där de har det jobbigt, är helt utelämnade, mår dåligt  och troligen till och med få vara med och hjälpa vid lägen där det gäller liv och död.
Återigen, ska lilla jag få göra detta?? Känns ändå overkligt, fast det känns närmare nu. 
Herrejösses, det är ett enormt ansvar detta ju. Lilla jag, hallå, tänkte dom verkligen till där?? 
Nästan så att jag blir lite skraj inför sommaren nu ju. Men vad sjutton, det är ju detta jag vill!! Tänk vad mycket jag kommer att lära mig, och så bra inför den dagen jag ska ut som färdig sjuksköterska, att få denna erfarenheten. Vad jag vet nu så är det akutsjukvården jag vill jobba inom, akuten är för mig ett väldigt attraktivt framtida arbetsställe, eller ambulansen, som faktiskt ligger före akuten. 
Nä, detta kommer att bli kanon, jag har en stentuff sommar framför mig, ska jobba 100% från andra juni till artonde augusti, med bredvidgång de första två veckorna. Det är mycket jag ska lära mig, och jag lär vara helt slut, men det kommer att vara värt det!!!


2 kommentarer: