måndag 28 april 2014

Snopet!!

Ibland blir det tok. 
Varje gång jag kommer hem tar jag alltid en sväng in till hönorna om de är inne i hönshuset och hejar på dem. Och plockar ägg om det finns. Likadant i förrgår när jag kom från stallet. 
Hejade på dom som var inne och plockade fyra ägg. 
Inget konstigt med det. 
Men sen när jag skulle gå ut igen var det stopp... Dörren hade gått i baklås!!!
Hallå, vad hände där?? Jo, den lilla klossen som spärrar dörren hade av dörrens fart när jag drog igen den satt sig för dörren... 
Panik!!!
Tills jag kom på att jag kunde ringa in till Christian som fick komma ut och rädda mig. Tur han var hemma!! Är det något jag ogillar skarpt så är det att vara instängd ;) 
Nu var det inte värre än så här, men jag hann bli redigt snopen och uppstressad innan jag blev utsläppt, haha!! Så kan det går, kommer nog inte att göra den missen igen, att dra igen dörren så fort ;)


2 kommentarer:

  1. Tur att Christian var hemma! Och att du hade telefonen med dig! Usch inte kul att bli instängd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja!! Har läst mig av mitt misstag, hoppas jag i alla fall ;)

      Radera