torsdag 24 april 2014

Nu är det helg!!!

Så skönt!! 
Visserligen är den full med en massa måsten, typ köra till tippen med en massa skräp, köpa hem foder till hönorna, plugga tenta och så vidare. Men det är egenplanerad tid. Det gör det hela mycket lättare ;) 
Att få rå om sin egen tid är guld värt. Tänk sedan när jag pluggat klart, inget som måste sittas med och läsas, pluggas och nötas in. Då kan man få göra allt det där som man vill utan att man måste sätta sig med näsan i en bok. Helt underbart, jag längtar!!!


By the way, dom ringde från akuten i förrgår och frågade lite försiktigt om jag kunde tänka mig att byta från medicinsidan till ortopedsidan. Klart jag ville!!! Hur glad som helst nu, detta var verkligen pricken över i:et när det gäller jobbet i sommar. Det var det jag helst ville, och jag erkänner, jag blev något besviken över att ha hamnat på medicin, även om det inte är dåligt på något sätt. Ååååhhh, ska bli så roligt, och snart är det dags, ut i verkligheten och göra något man vill!!! Det är lyx om nåt!!


En väldigt bra sak till är att jag fick veta idag att jag var godkänd på läkemedelsberäkningstentan, den man inte ens får ha ett enda fel på. Hur gött var inte det då?? På första försöket dessutom, grymt glad!! :)

Nä, nu ska jag fira in min helg med att gå och lägga mig, jag är trött ;) Tjingeling!!


2 kommentarer:

  1. Grattis!! Åh, vad kul med både byte av avdelning och tentan!! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, det känns verkligen toppen!!
      Detsamma till dig, kraaam!!

      Radera