onsdag 9 april 2014

Eh... När inte tanken är med...

...Ja, då kan det bli lite som det blir ;)

Började ju nya praktiken i måndags, på Tre Stiftelser, ett fantastiskt fint äldreboende. Jag kan säga såhär, på detta vill jag bo på om jag måste bo på hem när jag blir gammal! Jag är ruskigt imponerad av det. Jag är på en annorlunda avdelning som skiljer sig från resten av boendet, här är det yngre, alltså under 65 år, som har förvärvade hjärnskador, de kan ha fått det av allt från olyckshändelser till sjukdomar som är orsaken. Det är otroligt tragiskt att se dessa underbara människor i det tillståndet de är i, flera är i min ålder, och flera hade inte behövt sitta där som sitter nu, för många saker skulle lätt kunnat ha förhindrats. Var rädda om er för guds skull!!!

Hur som helst, ibland blir det inte som jag tänkt det, och hemgången idag kan räknas till ett sådant tillfälle ;) Jag är ju inte helt duktig på Göteborg och inte heller alla dessa hållplatser man ska ha ordning på, och detta är ju en ny plats för mig som jag inte hunnit kolla in mig på så värst bra än. Och när jag skulle hem så tänkte jag inte riktigt, utan när jag såg bussen på avstånd jag skulle med komma till hållplatsen sätter jag fart på benen och springer, och ja jag hinner med bussen. Sätter mig på bussen och är förvånad hur lätt det gick att springa, inte ens andfådd, konditionen måste med andra or blivit bättre :)
Dock är den känslan över att jag är grym väldigt kortvarig för jag inser rätt snabbt att, fasen, jag sitter inte alls på rätt buss!! 
Skiiit!! Aja, Inte hela världen, den går väl förbi nästa hållplats vid Sahlgrenska, kan hoppa av och byta där till spårvagnen. Men nädå, den viker av från den vägen ;) Med andra ord så är den hopplösa lantisen vilse i stora staden återigen ;)  Ja, jag är fullständigt hopplös när det kommer till detta ;) 
Dock har den stadsvanan jag skapat mig under pluggtiden en lugnande inverkan på mig och jag inser det komiska i det hela, och efter att ha fått kommit av den felande bussen (fråga mig inte vart, det kommer jag inte ihåg) hittade jag nåt bättre, en spårvagn som kunde ta mig till rätt ställe ;) 

Så, jo, tankevurpan gjorde att hemresan tog något längre tid än vad den vanligen hade gjort, men jag fick ju se lite med Göteborg, och hem kom jag ju, så, det vart ju inte helt illa ändå ;)


2 kommentarer:

  1. Jisses då, tur att du kom hem. Tur att det inte va jag, det hade gått åt skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, rätt nöjd över att ha kommit hem ;) Du hade nog allt löst det!!

      Radera