måndag 7 april 2014

Vilovecka

Alltså inte för mig, utan för hästarna. 
Nu har de fått hålla igång ordentligt ett bra tag, mycket mer än vad de är vana vid, och det börjar märkas på dem att de börjar bli trötta i sina kroppar. Och då passar lite vila denna veckan för denna veckan blir väldigt intensiv för mig. Nya praktiken körde igång idag, och är schemalagd alla dagar utom torsdag denna veckan. Dock har jag sagt att jag inte kommer på lördagen, dels fyller jag ut timmarna ändå, och dels är är det tenta i läkemedelsberäkning då, och måste vara så skärpt som jag bara kan vara. Ska man prestera en tenta med alla rätt som vi måste ha på denna för att bli godkända, då gäller det att vara både utvilad och väl förberedd. Så den lediga tid jag har denna veckan ska ägnas åt läkemedelsberäkning. En liten promenad på onsdag kväll kommer det bli dock, lite luft måste man ha.

Vi tog då idag och red en vända innan vilan, lite för att inte avsluta med den ridturen vi hade i lördags med Descarada. Och det gick så mycket bättre nu!! En sån där toppenrunda blev det!! Härligt, kunde inte blivit bättre, fina hästarna!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar