fredag 15 augusti 2014

Älglopporrrrrr

Skam också... nu är dom här!! 
Äckliga älgloppor.... ett kryp jag aldrig, och det skriver jag under på, aldrig kommer att kunna tycka att det är gulligt. Nepp. Nono. Äckel är vad de är.
Det kändes som att det var något i mitt hår idag, typ en fluga, viftade och känslan försvann. För en stund. Sedan var den där igen, och då minsann, då kände jag att det var nåt som kröp runt i håret. EN ÄLGLOPPA. Ångest!!!! Innan jag fick väck den, ja hyperventilation och klös i hårbotten, och lättnad när jag väl fick bort aset. Nej, dom är inte särskilt farliga, kan göra rätt ont när de biter, men inte mer än så. Men de är bara så äckliga!! Med sina läskiga ben som greppar fast i allt de rör vid, den platta, näst intill okrossbara kroppen, deras sätt att röra sig, ja, ni fattar. Uäck!!!

Vart jag hittade den? Jo, ute i skogen i morse, på en härlig tur på Descarada. Äntligen en av sakerna jag längtat efter, härlig runda i skogen med hästarna!! Helt ljuvligt, och hästarna skötte sig så bra. Underbart!! Mer sånt!! Men utan älgloppor tack... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar