lördag 2 augusti 2014

Nio nya familjemedlemmar!!


Igår kläcktes alla nio äggen och ut tittade ett gång helt ljuvliga små kycklingar!!
Fyra ljusa, fura som är svar-gula och en grå :) Den lilla gråa är Alice egna ägg, chansade och la in det samma dag hon värpte det under Agnes som låg på dom från början, tror den blir fin :) Det blir nog visserligen allihopa!!

Nu börjar jag dessutom få koll på vem som är vad av tonåringarna, är 99% säker på att det är tre tuppar och fyra hönor i deras gäng. En tupp ska stanna, vi får se med de andra två, kan hända att de blir kvar om det funkar mellan dem.
Råkade räkna alla som vi har nu och kom upp i 28 stycken... Gulp, kanske lite många?? Det jag kan säga att det känns jobbigare än vad jag trodde att tänka på att sälja några... Vi får se, de är ju små, så de går ju plats ;) I alla fall om jag får bestämma, hehe ;)
Hur som helst, de nya är lika toksöta som förra gänget var når de var nykläckta, och jag är säker på att de kommer att bli lika trevliga som tonåringarna är nu, för det är faktiskt skillnad på de man fött upp själv, de är mycket mer tillgivna och tama (dom som kommit som vuxna är trevliga dom med, men inte riktigt så tama bara). Inte så konstigt antar jag!!Det är ju liksom det som gör det svårt att skiljar på dem... Kan väl lugnt säga att några kläck i år här hemma blir det inte. Inte om jag får bestämma i alla fall, för om jag inte kan skiljas från dem kan det bli lite för många ;)



2 kommentarer: