måndag 18 augusti 2014

Fokus!!

Att sitta ner och plugga till tentan är inte vad jag vill, men måste. Men det är så tråkigt!!! Sitter faktiskt och skriver det som ett inlämningsarbete, för det är ett sjukt stort område, folkhälsa, och vi har inte´mindre än fem böcker och några internet sidor som ska läsas. Inte helt lätt att veta vad de vill ha, med tanke på de få frågor som var på första tentan med rätt smal inriktning så ja, battre att kort summera alla frågeställningar. Hur tråkigt det än är. För jag tänker ge tentan en chans i alla fall, vill ju inte ha den släpandes. För den är så TRÅKIG!!!! Att kunna en massa skumma perspektiv gör mig inte till en bättre sjuksköterska, det kommer inte kunna få mig vårda bättre, mer sjukdomslära hade snarare vart på sin plats. Men men. Dom vill ju att vi ska bli teoretiker och forskare. 
Drömmer mig med jämna mellanrum bort till vad jag annars skulle kunnat ha gjort, städat hönshuset, målat lite kanske, vart hos hästarna en heldag, varför inte städat sadelkammaren, plockat i ordning och städat av inne, rastat katterna, åkt till Ullared... ja mycket mer... Hamnar i drömfällan ungefär var femte minut, jag har lite svårt med fokuseringen!! Pausar såhär lite nu, inte bra det heller men bra mycket roligare ;) Ok, ett mål. Ska ha skrivit klart om ytterligare två frågeställningar innan kl halv ett. Så, fokusera nu!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar