onsdag 6 augusti 2014

Slutspurt

Hur man än vänder och vrider på det så är min tid på akuten som sommarvikarie inne på slutspurten. Sista dagen är söndagen den 17:e, alltså nästa söndag. Det känns konstigt och vemodigt samtidigt som det ska bli väldigt skönt. Skönt för att jag är trött. Väldigt trött.
Det har vart så otroligt mycket nytt, så mycket att lära, så mycket att ta in, så otroligt roligt. Helt annat än att plugga. Nu får jag lära mig vården på riktigt, inte bara skriva om den i uppsatser. Det är bra. Det betyder inte bara att jag får mer och bättre erfarenhet av att jobba på sjukhus och vårda patienter, jag kommer att ha en större fördel på arbetsmarknaden i framtiden än om jag inte jobbat så här nu, för att bara ha erfarenhet av att skriva om vården, ja, ni fattar själva. Jag har ju dessutom med mig väldigt mycket sedan innan. Gött.

Men hur som helst, det känns otroligt tråkigt att sluta. Jag trivs så bra, och arbetskamraterna är helt underbara. Jag kommer att sakna dem så mycket!! Redan nu har några sommarvikarier slutat, och det känns redan tomt. 

MEN. Här finns det alltså ett men mitt i allt. Jag kommer inte att sluta. Inte helt i alla fall!! 
Jag har fått frågan om timviktjänst, och igår fick jag hem pappren från bemanningen, så jag blir allt kvar lite ändå :) Riktigt gött!! Det är ju grymt att få vara kvar, i alla fall lite, eller ja, så mycket pluggandet tillåter :) För det måste ju liksom gå först. Det är ju sista året. Herre.... sista året.... termin 5 nu då i höst. Näst sista. Ojoj... nerverna går lite i spinn när jag tänker på det... så jag låter bli att göra det just nu och koncentrerar mig på sista veckorna på akuten. Bäst så :)


2 kommentarer:

  1. Vad du är duktig Victoria! Sista året! Gud vad tiden gått fort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jossan! Ja, det gör den verkligen, både på gott och ont, hinner inte riktigt med all man vill, samtidigt som man bara vill att tiden ska gå, knepigt det där ;)

      Radera