måndag 25 augusti 2014

Jäkla väder...

Helst sanslöst, det bara regnar. Fullkomligt öser ner.
Åskat har det gjort med, igår kväll och under hela förmiddagen idag. Och mina stackars höns var utkörda ur hönshuset från kl 7 i morse, numera är jag utsedd till årets sämsta hönsägare av mina höns, de var INTE nöjda!! Men men, vill inte ha dem i färgen!! Hästarna har fått sova inne natten tills idag, vi har annars tänkt att de ska få vara ute så mycket som möjligt. Men när det bara öser ner r det inte snällt. Blir en natt inne inatt igen. Dyngsura var dom när jag hämtade in dom! 
Det där men semesterväder har jag ju fått glömma, rätt trist faktiskt. Hoppas verkligen att det blir lite bättre... Det är utlovat, men vi får väl se... 
Och det där med att vila upp mig under min ledighet, det har ju gått sådär, tröttare än tröttast... Men har jag tur är det färdigmålat imorgon, sen ska jag koppla av. Det var mer jobb än vad jag trodde!! Men det ska ju göras, så det så!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar