lördag 9 augusti 2014

Krafttag

Inte alls så att jag fått gjort nåt. Men skulle behöva ta ett krafttag för att komma igen med det mesta, det är så mycket som blivit lagt åt sidan för jag inte orkat, hunnit, eller velat. 
Det sistnämnda, att inte velat göra, tja, det gäller väl mest tentaplugget... Men det måste jag ta tag i, ledig tid under nästa vecka ska ägnas åt detta. Hur tråkigt det än är. 
Men jag tänker ändå försöka få annat gjort. Som imorgon bitti, då ska jag påbörja målningen inne i hönshuset, taket ska bli vitt, det behövs verkligen!! Det är rätt mörkt därinne, och de få färger som finns på väggarna är brunt och mörkt grönt. Ska se om jag kan ta lite förebilder, några in i mellan, och efterbilder, rätt kul att ha sen i alla fall! Tänkta färger är kritvitt i taket, varmvitt på väggarna, och skogsgrön på bjälkar och detaljer. Tror det kan bli riktigt bra :) Det kommer att ta ett litet tag. Taket är städat idag, men inget annat, tänkte ta det när taket är klart, och underlaget ska bytas. För det gamla ska ut helt, är ju jordgolv där inne, som jag lagt torv och sedan easyströ på. Nu ska det väck, vill inte ha torv, det dammar så in i bänken. Det gör även det gamla underlaget, så det blir till att gräva djupt, lägga in ny sand på det och sedan easyströ (finhackad halm) på det. Inser att jag har lite jobb framför mig... Men efter att tentan är gjord, ja, då ska jag allt få till det, det som behöver bli gjort, det ska göras!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar