fredag 10 juni 2011

Här får man skäll när man nyser!

Japp, så är det!
Doddo är väldigt snabb att kackla på mig om jag nyser, låter likadant som när hon tjattrar på fåglar :)
Satt i soffan och slöade lite efter dammsugningen, och började nysa. Doris, som låg och sov överst på klätterträdet ihoprullad som en boll, fällde upp ena ögat och utan att i övrigt röra sig kom det ett svagt ka-ka-ka från henne. Och jag nös en gång till, då öppnas ena ögat igen och det andra lite halvt, och hon klämmer fram ett lite mer ljudligt ka-ka-ka. Jag nyser för tredje gången, då fäller damen upp bägge ögonen och blänger på mig och, fortfarande utan att röra sig, muttrar fram KA-KA-KA, typ jag hörde dig första gången, var tyst nu!!
Även Beata stämde i med ett möande, i vanliga fall så brukar hon inte skälla på mig när jag nyser, det brukar vara Christian som blir utskälld av henne ;) Men hon kunde inte hålla sig nu tror jag, haha, sötnosarna!! Doddo verkar inte ha nåt emot att han nyser, de har delat upp det väl mellan sig, haha! Sunny säger inte så mycket än, men det kommer skulle jag tro, för röstkapacitet har hon, det låter hon oss höra när vi är ute med henne, så pass att hon är i Beata-klass!!
Underbara mina tre tjejer är! Vet inte vad jag gjort utan dem!


Doddo ute i det gröna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar