söndag 5 juni 2011

Idag har jag ridit, badat, köpt blommor...

... ätit middag på Hulta Golfrestaurang, haft en träning, rensat land, promenerat katter och klantat till det :)

Började dagen med en skogstur på Pirat tillsammans med Alma ock Klara. Härligt, hade nästan glömt hur härligt det var att rida ute i skogen! Tog även ett par språng i paddocken med Pirat, fått ett infall att låna honom på en hoppclearround, får se hur detta går... Sedan följde en lektion för Alma med Blondy och Lovisa som tagit över Pirat. De jobbade fint alla fyra, varmt var det och dammigt! Bilder kommer snart.

Hem och tog ett härligt dopp i ån, för att sedan åka med mamma och pappa och köpa blommor, ett par pelargonior, nejlikor och lobelia fick följa med hem, och en gurkplanta. Christian har byggt klart sitt växthus av gamla fönster nu, fint blev det och nu trängs tomatplantor chilisar och gurkplantan därinne! Efter blomstershoppingen blev jag och Christian bjudna på middag av mor och far på golfklubben, otroligt gott!

Just det ja, innan vi kte klantade jag till det som vanligt, Doddo hittade en stor spindel som hon försökte äta upp, men det gick inte så bra. Tror den bet henne eller nåt, för hon gav till ett tjut och spottade ut spindeln igen. Snall matte som jag är skulle jag ju trösta. Tog fram godis till alla tre, gav Beata och Sunny sitt men höll i Doddos, hon är GLUPSK och sväljer sitt helt annars. Just detta godiset var en "pinne" och när hon glufsat i sig nästan hela har jag inte koll på hur långt hon kommit, så i stället för att släppa håller jag kvar den sista biten. Vilket medförde att hon bet rakt i min tumme. Kanske inte låter så illa, men hela hörntanden var insjunken i min tumme... AJ!! Jaja, bara spola rent och plåstra om, blödde redigt... Suck. Inte Doddos fel, hon ville ju bara ha sitt godis som jag borde släppt lite tidigare...

Har tagit sista krafttaget i den ena rabatten nu okväll! Äntligen klar med den. Blev lite tomt utrymme, men har lite växter som sitter malplacerat i trädgården som ska flyttas dit istället. Och lite penseer som ska planteras. Blir nog fint när det är klart!

Avslutade kvällen med promenad med Beata och Doris, mysigt, de blir så glada! Sunny var kvar inne, hon var så nöjd med att inte behöva gå ut i sele idag! Har börjat träna henne i att gå ut i det, men hon tycker fortfarande det är läskigt, men det går bättre och bättre!

Har ett par förebilder (efterbilder kommer!):

Det närmaste ska bli gräsbelagt, Ska inte ha en rabatt där. Bara ölandstokarna, som ska få lov att växa upp igen. Det lite längre bort är det jag rensat nu, hade kommit halvvägs när jag tog bilden.


En del av rabatten, det var i det närmaste en åker i denna rabatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar