tisdag 7 juni 2011

Idag blev det hoppning!

Började dagen med att åka till Borås i jakt efter en golvfläkt. Hur vi än vädrat så blir det inte "svalare" än 30 grader i sovrummet. Inte lätt att sova då... Hittade i alla fall en fläkt tillslut, inte helt lätt var slutsålda allihop. Fick roffat åt mig ett skyltexemplar ;) Och nu är det svalt och skönt i sovrummet!

Var sedan så redig att jag storrensade i kyl och frys. Hade inte nåt val, fick inte in maten jag handlat. Har ett minikyl. Nu är det ekande tomt istället, vad mycket det var som hade gått ut i datum! Sådana saker som syltslattar som blivit stående. Skönt att ha det gjort!

Hade en liten (väldigt liten!!) plan på att fixa lite med blommorna ute, men Lovisa ringde och frågade om jag ville rida Pirat, och gärna det!!
Trodde vi skulle rida ut, men Klara hade en annan plan ;) I och för sig red vi ut en sväng först, men sedan blev det paddocken och lite markarbete. Det var ju rätt kvavt idag så vi tog det någorlunda lugnt. Bytte hästar en stund, och jag vågade mig på att prova skutta lite med Dolittle, hade ett hinder på kanske 55 cm stående. Gick så bra så!! Sedan jobb med Pirat, mest för att få honom att vakna, och lite bommar och hopp med honom med. Han är inte självgående för fem öre när han sätter den sidan till, men får man igång honom så! Fick några stopp på hinder, men kom över efter ett par försök. Och jag var för första gången på många år INTE vettskrämd! Det ni!! Det trodde jag aldrig själv! Blev till och med så taggad på att hoppa att jag vill höja... Avslutade med ett par språng på ca 80 cm! Fick ett stopp först, men vad gjorde det, vi kom ju över sedan!
Men nåt jag funderar på är varför min sits förändras helt när det kommer fram bommar och hinder? Tappar helt stabiliteten i mig själv och blir flaxig och yvig i mina hjälper. Kanske att jag har vart så rädd för hoppningen i så många år? Vet inte. Måste jobba på detta i alla fall!
Och förresten, Tack Alma för att jag får låna Pirat! Det betyder mycket :)


Finaste Pirat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar