lördag 25 juni 2011

Hopp och skutt!

Hoppas att alla haft en trevlig midsommar!
Får vår del blev det sill och färskpotatis och allt annat som hör midsommar till tillsammans med släkten. Lugnt och skönt! Och gott!
Idag har dagen bjudit på lite av varje, kollat till Jossans busfrön till katter i morse, shoppat blommor, handlat mat, och lite annat smått och gott. Kvällen avslutades hos mina föräldrar med en mysig grillkväll!
Men innan vi begav oss till mina föräldrar vart jag, Klara och Alma och hoppade lite på ridskolan med ponnysarna som förberedelse inför måndagens clear round. Tack snälla, snälla Lovisa för att du är en sådan eldsjäl och körde hästarna, du är bäst!
För min del blev det uppvärmning och framhoppning av Dolittle, hoppade några hinder på 70, och det gick alldeles utmärkt! Klara tog över honom och hoppade lite upp till 90, inga problem där! Under tiden hon gjorde det värmde jag upp Blondy, och testade ett skutt med henne med, ett lite lagom på 50 kanske :)
Alma anlände även med Pirat, som för dagen hade helt andra planer än att röra sig framåt, men Alma kämpade på och de två sista hoppen blev helt super! Bara att se nedan!
Allt gick bra, och nu är vi taggade som tusan inför måndag!!!


Finaste Alma och Pirat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar