fredag 30 december 2011

Ett "litet" bakslag...

Här trodde man att man såg slutet på renoveringen, men icke. 
Hade målning, tapetsering och golvläggning kvar. Trodde jag ja. Tänkte slipa till kanten i taket idag som blivit efter den borttagna garderoben, för att sedan målartvätta allt som skulle målas.
Men nehejdå, så blev den inte. 
När jag började slipa var det inte bara kanten som skulle slipas bort som följde med, utan färgen som sitter i hela taket började flaga av runt om slipstället! Och nu är det inte så mycket annat att göra än att stå och skrapa bort allt löst, vilket verkar vara hela taket... Sur som ättika gav jag mig på detta jobbet istället då med näsan rinnande som en kran samtidigt. Härlig känsla... eller nja, det är väl fel uttryck på det hela...
Kom en liten bit, ger mig nog på det en stund i morgon bitti igen, innan det är dags för städ inför nyårskvällen, då blir det tre rätters middag här tillsammans med Christians föräldrar. Åh, jag som tänkt att börja måla i morgon, inte skrapa färg!!! Skit. Men, men, det är lika bra att se till att det blir riktigt gjort, något som hade vart mindre kul än detta är att jag inte sett detta och målat ändå, och det sedan lossnat när det vart nymålat...

Jaja, hade o alla fall en trevlig morgon, träning för Ebba, gick kanon! Och sedan åkte jag och hämtade tapeterna som kommit, och då hade jag ju fortfarande hoppet om att vara klar inom en snart framtid ;)

 Åh, vad jag längtar upp på hästryggen!

4 kommentarer:

  1. Jag med! Är så sjukt ridsugen :(

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns som att det verkligen är dags för hästryggsterapi...

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    vad tråkigt att det blev mer än tänkt att renovera. Men jag hoppas resultatet blir superbra! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  4. Ibland får man bita i det sura ;) Men hellre göra det nu, ön att behöva göra om något senare!
    Spännande! Hör av mig till dig alldeles snart!

    SvaraRadera