torsdag 15 december 2011

Har ärligt talat ingen aning...

... om vad jag ska klottra ner här idag. Så egentligen kan man undra varför jag skriver ändå.
Slår väl till med det gamla vanliga: vad som hänt under dag och gårdag. Vilket inte är så vansinnigt mycket...

Eller jo förresten, igår vart det ju julfest på skolan, massor med smarrig julmat, och en härlig stämning! Jag valde att ta bilen så jag kunde åka hemåt när jag själv kände för det, vilket medförde en spiknykter kväll för min del (inte för att det brukar bli så mycket annat nån annan gång heller ;) ) Trubadurer var där och det traditionella musik-quisset var på sin plats och allmän linje försvarade vandringspriset även denna gång, shiit, vad vi var grymma!! Sopade banan med dom andra ;) Mycket nöjd över detta valde jag att åka hem efter musikfajten, knäna var inte på sitt bästa humör och värkte som bara den. Surt, hade vart kul att vara kvar, men orkade helt enkelt inte. Var väl hemma vid halv elva nån gång tror jag.
Idag infann man sig på skolan med ytterligare fyra (varav en som fick åka hem då dagis ringde och dottern var sjuk) andra klasskamrater ;) Så fyra (varav en var fortfarande lite på lyran... ;D ) totalt var vi idag då, lyckad fest igår?? Jajemen :)
Med andra ord blev det en rätt lugn dag i skolan idag, blev mest lite prat om diverse och jag hade mitt mentorsamtal med läraren, vilket gick bra tycker jag.

Just det ja, var en sväng på ridklubben, det var ju tänkt att lite manar skulle friseras, men eftersom samtliga hästar ordnat helkroppslerinpackningar i hagen med tillhörande dusch, var detta inte nån vidare idé... men det är ju synd att ge efter helt och bara låta bli, så Mandel och Yellow fick efter en hel del trasslande kortare manar. Men hur det kommer att se ut när det torkar vet i sjutton ;) Vad jag dock vet är att jag var ungefär lika smutsig som hästarna var när jag vände hemåt, blev direkt ingång i duschen, utan någon avstickare ;) Katterna hann få nys på min något suspekta lukt innan jag hann in och skrubba mig ren, de satt med fladdrande näsborrar i hallen och blängde konstigt på mig, haha!! I vanliga fall brukar de inte bry sig särskilt mycket om hästlukt, men denna gången luktade det tydligen gott, måste vart nåt med leran..! 
Om det ser ut att vara torrare väder i morgon kan det bli så att jag tar mig en sväng dit på eftermiddagen och ger mig på någon mer hästman, vi får väl se hur det blir!

Det blev lite grann skrivet i alla fall, det dyker upp under tiden man knappar på tangenterna, och för det mesta blir det lite längre än vad som var tänkt, så jag hoppas ni har hängt med även denna gång!!

Yellow och Ville på sommarbete :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar