onsdag 28 december 2011

Lite hästlukt skadar aldrig!

Började min dag med att slöa, mycket trevligt, man måste ta till vara på sitt jullov ordentligt ;)
Nä, allvarligt talat, jag tog en morgon där jag inte lät mig väckas, efter flera sömnlösa nätter var det underbart. Klev upp vid kvart över nio, perfekt! 
Hade sedan träning för Ebba och Spice kl tio, trodde jag ;) Eller ja, så var det men Ebba försov sig lite, så jag ringde och väckte henne vid tjugo över, haha! Ingen större skada skedd, hjälpte Erika i stallet med lite mockning och fyllde på vatten medans jag väntade. En riktigt mysig stund vart det ändå :)
Ebba dök upp en timme senare med en något stressad blick ;) Men hon släppte den stressen fort och genomförde den bästa träningen någonsin! Ebba fick träna på stillheten i handen, arbeta med att styra Spice med sitsen, responsen från henne och lösgörande jobb. Spice blev mjuk och trevlig i sidorna, lyssnade fint och bar upp ryggen bättre än innan!
Det är så kul när det går framåt och man får se resultatet av arbetet man fått vara med att lägga ner!

Dagen har sedan fortsatt med fortsatt slöande, väldigt gott ;) Skulle väl kunna slipa lite inne i rummet vi renoverar, det är helt färdigspacklat där nu. Men har inte "slip-pinnen", den är hemma hos mamma och pappa, behöver hämta den först. Färgen är köpt igår och tapeterna beställda, så det är egentligen bara att sätta fart! Men nä, inte idag ;) 


Ebba och Spice från 2008, här startade vi!!

Och i somras!! Skillnad va??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar