fredag 3 februari 2012

Det ser bra ut!

Var i stallet i eftermiddag och fixade med mockningen, vattnet och fodret. Pysslade runt själv, ibland är det riktigt härligt. Man kopplar av och glömmer det mesta som annars tillhör vardagen. Man är verkligen här och nu. Vilket är riktigt skönt! Jag kan till och med stundtals koppla bort att mina knän värker, vilket de annars gör konstant.
Lät hästarna vara kvar ute, var ute i hagen och myste hos dem. Både Minerna och Kola var på goshumör. Kollade Minervas ben och det såg fint ut! Såret ser torrt och rent ut, svullnaden har nästan lagt sig helt och såg inte någon antydan till störning i rörelsemönstret :) Så i morgon blir det nog så att antingen Gunilla eller jag trotsar kylan och rider en liten stund :) Men först ska vi på hästloppis, ska bli kul!

På tal om något (nästan) helt annat, nu har vintern kommit med besked. I morse var det -20 här. Väldigt mycket för kallt. Under dagen steg det till -10 i alla fall, men det gjorde inte så mycket skillnad. Jag kan säga som så att det är för kallt när hästskiten fryser fast i skottkärran... Så snälla vintern, lugna ner dig lite nu, tänk på att det snart är vår och släpp taget lite nu va!?!


2 kommentarer:

  1. Hej! Känner du ville väl? Ska provrida honom, hade vart kul att höra vad du tycker! Svara gärna till min mail; j.faalk@hotmail.com

    SvaraRadera