måndag 13 februari 2012

Lov är kanske inte rätta benämningen...

Fast ja, jag är ju ledig från skolan i alla fall! 
Har fått massor gjort idag, började med en stund i stallet med mockning och övrigt fix, bra start på dagen! Sedan fick den stora diskhögen sig en omgång, det är ju mindre kul... Men det ska ju göras det med.
Vidare till farmor och var hos henne i några timmar, fick hjälp med att lägga upp ett par gardiner samt blev bjuden på lyxlunch :) Min farmor är bäst! 
Fortsatte med handling, glömde äggen så i morgon får det bli en tur till... surt...
I alla fall så fick jag därefter tagit tag i renoveringen igen. Slipat färdigt listerna och taket, dammsugit upp det mesta av slipdammet där inne, och skurade av elementet som var fullt med spackelstänk. Och målartvättat det som skulle tvättas, så i morgon blir det grundmålning! Äntligen!!
Sedan fick det bli den vanliga städningen, till katternas stora förskräckelse, för då står ju dammsugning på schemat. De flyr åt var sitt håll, och blänger surt på mig när jag är klar med detta... Avslutade med att stryka gardinerna som tidigare idag blev upplagda, och hänga upp dem, blev riktigt bra!!

Tycker jag gjort mig välförtjänt av att sitta och dega i soffan nu, blir nog en liten stund till, sedan blir det att sova. I morgon kommer en ny dag, och jag kan lova att den är minst lika fylld med aktiviteter som idag!!


1 kommentar:

  1. Hej! Skulle vi kunna ha länk byte? Skulle vara jätte kul! Kolla gärna in min blogg! http://nadjalosman.blogg.se

    SvaraRadera