lördag 14 september 2013

Speedad!!

Ojoj, denna dagen har gått galet fort, och mycket har hunnits med. 
Började med att baka och tvätta i morse. Fortsatte med en stunds fågelvaktande, sedan en stund ute med katterna. 
Fika hos mamma och pappa och hämtade min nya dator, och hur gärna jag än ville sätta mig och nörda loss med att lära mig den så hann jag inte med det.
Strök gardiner och vek ihop tvätten som hängde ute sedan innan.
Sedan stallet och red båda de grymmaste hästarna som finns. Började med Descarada som idag gick helt kanon!! Vi fick till två galopper, varav en var någorlunda i form, och jag måste säga att hennes galopp känns helt underbar!! En stund på mot slutet av passet bytte vi hästar, så jag fick känna på Minerva igen, och för första gången på 1 år och 3 månader fick jag trava på och jobba henne, och det var lika toppen som det var förra våren!! Så roligt, man blir bara glad av att vara hos hästarna, ny energi samlad!!
Så hemma igen vart det middag, och baka igen, småplock inför imorgon (kalas) och nu sitter jag här. Men den gamla datorn. Den nya ska invigas imorgon. 
Ska fortsätta där jag slutat imorgon, dammsuga och städa toaletten, göra i ordning allt fika och sånt där innan kl 11, för då är det kalasdags. dags att sova då kanske? Tja, jag tror det, så god natt!!


2 kommentarer:

  1. Jisses vilken energi du har, skicka över lite till mig. Grattis vi ses snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, måste hålla igång annars somnar jag ;)
      Tack, kram!!

      Radera