måndag 30 september 2013

Zzzz...

Ok, att praktisera tar på krafterna. Det är mycket man ska lära sig, koncentrationen ska vara på topp konstant, och man ska samtidigt utföra ett arbete som man fortfarande lär sig. Har dessutom inte mer än en dag ledigt åt gången, med andra ord finns det inte en chans att vila upp sig överhuvudtaget. 
Detta är ett heltidsarbete. Utöver det ska det pluggas, en hel del ska läsas, uppgifter ska göras och även en tenta ska pluggas till. 
Jag är helt slut. Menar det verkligen. 
Men jag ska inte klaga. Jag trivs jättebra på min praktik, tycker det känns vemodigt att vi snart är halvvägs genom. 
Jag vill inte tillbaka tills skolan där det enbart handlar om att läsa oss att skriva uppsatser på rätt sätt. Eller nja, inte riktigt, men nästan, det känns så, för det är inte mycket uppgifter som går ut på att lära sig om själva vården tyvärr. Detta är den stora nackdelen med att utbildningen till detta yrket innebär en akademisk examen. Det är väl bra i sig, det säger jag inte emot, men jag vill kunna yrket utan och innan, i alla fall så gott det går, när jag är klar. Att lära mig skriva en uppsats, tja inte riktigt vad jag räknade med skulle vara en av huvuddelarna i utbildningen att läsa till sjuksköterska...
Aja, jag är fast besluten om att fixa detta så jag får bita ihop. Sedan tänker jag inte skriva en enda uppsats till. I alla fall inte på vääääldigt länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar