söndag 1 september 2013

Den är här nu...

Eller dom snarare. 
Den ena av dom är väl ganska välkommen -hösten. Men den andra -höstförkylningen, den kunde banne mig hållit sig borta.
Det är trist när sommaren tillslut släpper taget, men samtidigt, jag tycker om hösten. Jag älskar de vackra färgerna, lukten av torra löv, den höga, klara luften som blir, samtidigt som det kan komma en och annan varm dag. Jag gillar till och med att det mörknar lite undan för undan, gränsen går vid övergången till vintertid, då gillar jag det inte längre, då blir det för mörkt.

Men den där äckliga höstförkylningen hade mer än gärna kunnat få dragit någon annanstans. Den gav sig på mig igår kväll och jag är risig som tusan.
Det stoppade mig inte i morse visserligen, släppte ut hästarna, fixade stallet och lagom till ruskvädret sadlade vi hästarna (ok, inte helnyttigt för förkylningen, men vad sjutton, den finns redan där). Det blev en timma på volten, jag arbetade Descarada ganska lugnt, hon har ju gått lite mindre under veckan, haft lite vila. Så mestadels skritt, med fokus på lösgjordhet i sidorna, att följa det spår jag valde, och på att formen ska stabilisera sig. Samma sak i traven, men inte lika intensivt med formen, utan bara att hon vill söka sig rätt, och även att framåtbjudningen skulle finnas. En del har fallit på plats denna veckan, kanon!! Hon blev mjukare i sidorna och trängde inte in med rumpan i vänster varv mot slutet av passet, så bra har det inte blivit innan!! Kul!!
Resten av dagen har jag mest tagit det lugnt, och fågelvaktat, alla fåglar på rätt plats idag ;) Rätt go dag trots allt!!

Härliga sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar