tisdag 12 november 2013

En tickande bomb

Dagens stund på Descaradas rygg var långt ifrån lika lugn och trygg som igår ;) 
Vi red ut, en runda på 40 minuter ca. Vi valde bort skrittklättringen då de kändes som att de faktiskt behövde röra sig mer. Och ja, det behövde dom. När vi började trava så dröjde det inte länge innan första explosionen, det är mycket vatten ute nu och en översvämmad bäck var triggern för detta. Descarada flög rakt upp i luften, drog ett bocksprång, sedan rakt upp igen med en bakutspark som avslut. Hon hade nog kunnat fortsätta med en snygg serie av detta om jag inte hade rutit åt henne så hon kom ur sin trans... Jisses vilken åktur jag höll på att få!! Tokiga häst!!
Sedan när vi fortsatte trava så räckte det med minsta lilla innan bakutsparkarna var på sin plats. Hon föll in i galopp en kort bit som var ganska lugn, då lät jag henne hållas. Nästa travomgång så kunde jag inte ens rida lätt, för varje gång jag lättade ur sadeln kom bakutsparkarna. Så det var bara till att sitta ner, bra jobb för magen kan jag lova ;) 
Behöver jag säga att det var en laddad ridtur?? Minerva var lika taggig hon ;) Det är tur att de lyssnar så bra på oss trots allt, tokhästarna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar