tisdag 26 november 2013

Jobbar med nerverna... Älskade katter!

I morgon bitti är det dags, en tur till Gustaf på Lerums djurklinik för mina flickors kastrering. Och mina nerver sprätter omkring. Försöker sansa dem, det är trots allt ett rutiningrepp, och jag tror att det kommer att gå bra. Jag kommer att vara hemma med dom resten av veckan sedan, vill ha koll, och se så att de mår bra. Och att såren håller sig fina det första.

En fråga till er som kastrerat era honkatter, hur lång tid har det tagit innan ni sett att såret läkt såpass att man kan skippa tratten, eller annat som hindrar dem från att tvätta på det??

Ska erkänna att det är väl egentligen det jag är mest nervös för, tiden efter här hemma. Och bilresan dit och hem. De gillar inte att åka, nära panik är det... 
Men det ska nog gå fint detta!! Det är trots allt väldigt skönt att äntligen få detta gjort, det har vart tänkt länge, och de kommer garanterat må bra mycket bättre än vad de skulle gjort än om de skulle fortsätta på p-piller och löpa igenom titt som tätt. Så är det. Ska pussa på mina älsklingar massor nu ikväll. 

Mina fina hjärtan!!

4 kommentarer:

  1. Kram det kommer gå såå fint. Synd bara att jag inte kunde åka med på morgonen. Krama dem ifrån mej också. Mam

    SvaraRadera
  2. Jag hade ingen tratt på mina tjejer:) kollade bara om de slickade jättemycket. De slickade, men inte så farligt. Var oxå orolig, men det gick bra:) de var vingliga när de kom hem😄

    SvaraRadera
  3. Just det, du kanske vet om det men säger det ändå:)
    Undvik kastrat foder (torr). De blir tjocka av det! Jag vet att veterinärerna rekommenderar det, men oftast kan det inte så mycket om foder. De vill bara sälja deras foder som oftast är hills, royal Canon. Skall inte säga att alla katter går upp i vikt av det (Flyan skulle säkert vara lika smal) men det är vanligt

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni!! Ja, det är ju gjort nu, och lite galna är de...Men de låter såren vara i alla fall.

    SvaraRadera