söndag 17 november 2013

Heldag!!


Började dagen med att kvart i sju ge mig av till Ullared tillsammans med mamma. Dags att sätta sprätt på presentkorten minsann!! Det var dock inte bara vi som tänkte shoppa idag, för första gången jag vart där har vi behövt stå i kö för att komma in. Men ska inte klaga, det tog inte ens tio minuter att komma in ;) Med mig hem kom bland annat nya handdukar, ett par röda ridbyxor, en fönsterlampa, kattsand, ett par juldukar och lite kläder. Nöjd!! Tycker vi fick till en trevlig dag, mamma och jag!!
Väl hemma igen så ställde jag bara in grejerna och åkte sen till stallet för att rida ut en sväng innan det mörknade helt. Det blev en superhärlig runda, Descarada var något stressad först och taktade i typ en kilometer, sedan lugnade hon sig. Vi valde att skritta större biten, bara en kort bit med trav. Vi vart i alla fall ute i 45 minuter, och 6 kilometer avverkade innan det blev bäckmörkt. Vi har inte vart ute så mycket med Descarada nr det börjat mörkna, mer än vid hand, och det har hon upplevt som jobbigt och stressande. Så denna turen kan man nog säga var det riktiga premiärturen uppsuttet, så mörkt som det var sista biten hem som denna gången har vi inte vart ute i innan. Till och med pannlampan fick vara igång, det var lite otäckt tyckte hon när det lös mot ett räcke ;)  Hur som helst, en toppentur!!

Lite stallfix efter det och sedan hem och packa upp. Nu soffläge och uppladdning inför morgondagens skoldag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar