fredag 1 november 2013

Nä, det var inte det jag skulle göra ju.

Efter en ganska lång dag bestående av stillasittande på föreläsning, varav eftermiddagen höll på att tråka ihjäl mig (förmiddagen däremot var grym!!), åkte jag hem för att plugga ytterligare. 
Blev det så?
Hmm, nej. Vart hästledig och allt, just för detta. Men både kroppen och knoppen var alldeles hysteriskt nippriga och kunde inte samarbeta alls med varandra, FÖR MYCKET stillasittande denna veckan. Nu kröp det i kroppen på mig och tankarna bara for omkring som löven i stormen häromdagen. Sätta sig och plugga och få det till nåt bra då är väl i det närmsta omöjligt. 
Så jag drog helt enkelt på mig mina böskläder och gick ut i trädgården och började röja. Fick gjort en hel del :) Kunde ha fortsatt, men när jag knappt såg nåt längre där ute var det bara att ge upp. Men det hade inte varken kropp eller knopp samma tankar om, inget var nöjt, mer energi måste uuuut!! Så krattade lite mer löv i mörkret (återstår att se imorgon om det var nån mening med ;) ), och sedan in i ladan för att se över fönstret som jag målade i somras, hade lämnat det sista skrapet i kanterna på fönsterrutan efter mitt färgkladd har jag lämnat, Men nu är det klart med :) Förutom att det behöver putsas så är det klart för insättning, hoppas på att det blir snaaaart!! 
Sen in och laga mat. Därefter tog energin slut. Rätt skönt faktiskt :) 
Imorgon bitti blir det promenad med hästarna, sedan ska däck bytas på bilen och löv ska krattas Och det ska pluggas. Så det så!!

Ljuva sommartid ett minne blott 
Vintertid är här och allt sover gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar