måndag 25 november 2013

Inte enligt planen.


I morse när jag släppte ut hästarna rasade det innan väldigt bortblåsta julkänslan över mig,. Det var kallt ute, alldeles frostigt och glittrigt. Julmusik poppade upp i huvudet på mig, och min tänkta pluggdag vart som bortblåst. Istället blev det total julröj här hemma, Inte riktigt så avancerat som jag annars brukar ställa till med runt jul, men alla gardiner, dukar, filtar, påslakan, överkast och kuddfodral bytta. Dammat fick jag gjort med. Det var välbehövligt... Nu är det alldeles rött överallt här inne. Det är bara ljusstakar och julstjärnorna som ska på plats. Men det får faktiskt vänta till i mitten av veckan i alla fall, Precis som det som ska upp ute. 
Hade det ganska så lätt med gardiner och dukar och sånt i år, i vanliga fall är det ju bara till att ställa sig och stryka allt som ska upp, för det är inget jag orkar med efter de är nedtagna och tvättade... men nu var det så struket det bara kunde bli, allt som finns i gardin- och dukskåpet var ju iväg vid saneringen efter branden för tvätt och sånt, och det kom tillbaka väldigt fint struket :) Alltid nåt :)

Hur som helst, nu är känslan av jul här. Så mysigt!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar