söndag 24 november 2013

Exakt

Om exakt en månad är det julafton. Tiden går så vansinnigt fort. 
I veckan ska det julfixas här hemma, det blir inte så mycket i år, dels för att jag inte känner för det, hinner inte så mycket och så ska trappan renoveras. På onsdag ska ju katterna kastreras med, så även om jag kanske har lite mer hemmatid med dom, så vill jag inte störa dem allt för mycket de första dagarna, så det kommer bara bli gardinbyte, lampbyte, och en vanlig lätt städning. Tänker ta och städa mer ordentligt efter jul, för då lär väl slipdammet efter trapprenoveringen letat sig in lite varstans. Så, imorgon tar jag ner gardiner, tar bort dukar, ja, allt tyg som ska bytas ut, så får det juliga komma upp lite i taget. Jag är inte ett dugg laddad, för jag har inte en uns av julkänsla än. För som sagt, tiden har gått så fort, fattar inte att det är slutet på november. Så jag gör det lite halvdant i år, och lägger mer fokus på plugget istället. Nu ska jag sova, hoppas jag. Efter en nästan sömnlös natt med ryggont, mardrömmar om kastreringar och ångest för tentor borde jag väl få sova lite i alla fall. För nu är jag tröööött... God natt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar