söndag 7 september 2014

Åh, herre, jag kan inte röra mig...

Åh nej, det är inte så illa som det låter, jag har bara redan en sjuklig träningsvärk.... och just nu känns det illa nog... kommer ju fasen knappt upp från soffan??
Och svanskotan kommer att ramla av, det är jag helt säker på. Hur fasen kan man få så här ont i svanskotan??? Aja, det går över... 


Hur som helst, dagens två träningspass gav resultat, det första gav mig möjlighet att återuppta där vi slutade igår, och kände att det hade gett resultat!! Helt annan känsla, och Descarada kunde koppla av. Bara det var helt underbart!! Sedan var det ett par timmars väntan på nästa pass, och Minerva och Descarada fick låna en hage på ridskolan så länge. Helt klart kanon, för då fick Descarada ytterligare möjlighet att koppla av i omgivningen, på ett ställe som hon inte är så ofta och med flera andra hästar runt sig. En som till och med smet ur sin hage (gick bra och fångades snabbt), utan att någon av våra hästar ägnade ett ögonblick åt att bry sig om det. Ibland förvånar dom!! 
Andra passet var vi så trötta, både jag och Descarada att vi inte fick ihop nåt. Jag låste mig helt, och fick verkligen inte kroppen till att fungera. Det gick inte!! Så fick sitta av en stund och bara känna och leta efter låsningarna i min kropp, de hittade jag och lyckades faktiskt få loss dem!! Det är rent magiskt hur mycket man kan åstadkomma med tankekraft!!! Efter detta satt jag upp igen, och vilken skillnad!! Helt plötsligt var vi i balans!! Grym känsla!! Och behöver jag säga att Lisa är en grym instruktör!! Så duktig och kan starkt rekommendera henne!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar