måndag 8 september 2014

Raka motsatsen

Dagen har inte gått i helgens tecken, att vara uppe och röra på sig utan att landa emellan. Idag har det vart precis tvärtom, sitta stilla och upp och röra på sig nån enstaka gång. 
Jag föredrar helgen faktiskt...
Men mycket har blivit gjort, ytterligare en uppgift är klar och inskickad, och det är otroligt gött. Nu är det bara att påbörja nästa och även förbereda sig för seminariet på torsdag. Synd att påstå att det var en mjukstart denna terminen... En vecka har gått och vi är inte bara överösta med uppgifter som ska göras, och seminarier som ska förberedas och gås på och föreläsningar som man bör gå på, två uppgifter är redan klara, utöver att ha gått på föreläsningar och workshops. Helt galet. Förra året i termin 3 gjordes knappt nåt. Lite jämnare fördelning hade ju inte vart halt fel... Men men. Bit ihop och se glad ut, det är ett universitet jag går på, inte att jämföra med gymnasie eller annat.

Jag kan visserligen säga att jag hann med en sån där jag vill-sak i fredags efter plugget, jag badade i havet :) Första doppet för i år!! Och i september dessutom ;) Det ni ;) Tror inte jag badat ute i september innan, i alla fall inte vad jag kommer ihåg... Men det var jättegött!! Inte alls så kallt som jag förväntade mig att det skulle vara och i vanlig ordning ville jag inte alls upp ur vattnet så stackars Liselott fick tjata upp mig ;) Har jag sagt att jag fullkomligt älskar att bada?? ;) Tragiskt bara att det inte blivit gjort innan i år... Så kan det bli. Bättring till nästa år!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar