söndag 31 juli 2011

Det här är sommar!

Som alla andra dagar har även denna rullat på i ett rasande tempo, mycket blivit fixat och en hel del börjar bli klart nu. Snart kommer bilder på detta!
Anna var här idag och hämtade sina katter efter en veckas semestrande i Tyskland. Det känns lite tomt må jag säga! Blir extra gos med mina nu!

Men i eftermiddag har jag faktiskt gjort något jag inte gjort på hela denna sommaren! Jag fick fram badenbaden stolen och satte mig och bara kopplade av :) Efter regnet som kom idag kändes det så friskt, men varmt, och så luktade det så gott med! Bara satt där, solade och lyssnade på alla ljud som hör sommaren till!
Fåglarna kvittrade, en och annan svala for förbi med en väldans fart, hästarna på gården på andra sidan ån gnäggade emellanåt, grannens hundar gav ifrån sig nåt skall då och då, några enstaka bilar åkte förbi (ja, är man uppvuxen vid denna vägen kan till och med bilarna upplevas som avkopplande ;) ), den stilla vinden som susade lätt i träden, den svaga musiken som hörs inifrån från Christians stereo, någon humla som surrar förbi, ja det är detta jag kallar sommar!!

Denna pausen behövdes, känns som jag fick hämtat lite nya krafter!
Så passa på att ta en paus och koppla av emellanåt, det gör gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar