fredag 1 juli 2011

Semestertider...

Ja, just nu är den ständiga frågan man får; när ska du ha semester? Den börjar bli tjatig. Men den hör sommaren till. Och jag kan väl erkänna att jag ställer den rätt ofta jag med.
Hur som helst så kom Christian hem för en stund sedan efter att ha jobbat sin sista dag inför 4 veckors ledighet. Det är inte utan att jag är vansinnigt avundsjuk, såhär som jag sitter i soffan och försöker komma igång, börjar jobba 16.45 idag, slutar 17 i morgon. Jag får minsann vänta tre veckor till innan jag får min efterlängtade semester. Men när den väl kommer så har jag min kvar samtidigt som många snart börjar jobba igen, då kan de få lov att vara avundsjuka på mig så som jag är avundsjuk på dem idag ;)

Det ska bli så skönt att ha ledigt i tre hela veckor!! Eller ja, det blir nästan 4, eftersom mina pass ligger på det viset, gött!
Ska bara göra vad jag vill, plock och pyssel i trädgården, förhoppningsvis sol och bad och göra det i min takt, längtar!!



Nu sitter jag här, börjar jobba om en timme. Hoppas på att jag kommer igång lite mer än så här, inte så värst fräsch idag, mest ont lite här och där i kroppen, trött och har vart lite yr idag. Ger väl sig. Antar att det är penicillinet som håller på att rensa i kroppen.
Min älskade farmor har vart på sjukhuset sedan igår, blir hämtad nu under tiden jag skriver, skönt att hon får komma hem. Det är också tröttande att ha någon nära som inte är helt bra, svårt att koppla av då. Men det ska väl ordna sig hoppas vi.
Det är bara att försöka göra det bästa av allt, eller hur?
Ha en go helg alla!!
Tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar