söndag 10 juli 2011

Varför måste man förstöra andras grejer?

Jag kan för mitt liv inte förstå detta.
När vi kom hem från kalaset igår hade nån sate sparkat (eller nåt) ner vår brevlåda. Hur kul är det att mötas av när man kommer hem?
Inte särskilt. Nu är väl brevlådan i sig inte nån allvarlig del, jag menar, det kunde vart så mycket värre, de kunde gjort åverkan på hus eller liknande. Men det är principen. Man gör inte skada vid andras saker oavsett vad det är!! Blir så ledsamt sur.
Detta kostar oss inte mer än några minuters jobb med att få tillbaka den på plats. Men de minutrarna hade vi haft till annat om nu denna nöt hade låtit den vara.
Värre är det med bilen som nån idiot uppenbarligen var tvungen att sätta nåt vasst i motorhuven och repa sönder lacken. Det kostar.
Om man av en miss gör skador själv på sina grejer, så får man stå sitt kasst, men då har man gjort det själv. Det är surt, men känns ändå bättre än att att nån annan MEDVETET gjort det! Så förbannat onödigt!!! Blir så ARG!

Så där ja, då fick jag surat ihop en stund såhär på morgonkvisten ;)

Igår fick jag gjort lite som rensat hela delen med ölandstokar, där var det fullt med tistlar, mer tistlar än ölandstokar... 4 proppfulla skottkärror med stickande växter fick jag väck. Nu kanske tokarna kan ta sig lite bättre! Och förutom lite plock och disk inne blev gräsmattan klippt, skönt, annars hade jag haft det idag...
Jag ska alldeles strax ut och tvätta bilen, det är på tiden! Slarvat lite väl med detta det senaste, brukar egentligen vara väldigt noga med den. Sedan ska pappa och Christian sätta lite mur tror jag, ingen ide att jag blandar mig i det, orkar inte lyfta stenarna ändå ;)
Det dyker alltid upp nåt jag kan pyssla med! Så sysslolös, det är jag inte!


2 kommentarer:

  1. Ursnygg bild!!!
    Bah... nu blir jag väääldigt avis på ditt macroobjektiv!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!
    Jag är så nöjd med det!Hojta till om du vill låna det nån gång, kramis!!

    SvaraRadera